a
Lorem ipsum dolor sit amet, consecte adipi. Suspendisse ultrices hendrerit a vitae vel a sodales. Ac lectus vel risus suscipit sit amet hendrerit a venenatis.
12, Some Streeet, 12550 New York, USA
(+44) 871.075.0336
silverscreen@edge-themes.com
Links
Follow Us
 

Despre

Jocul Fecioresc

Proiectul realizează, în primul rând, o documentare a felului în care Jocul Fecioresc este prezent în mai multe zone din Transilvania, a modului în care acesta își păstrează continuitatea în folclorul românesc şi care – după cum se arată în decizia Comisiei UNESCO – reprezintă o demonstraţie de virtuozitate şi un amestec armonios de ritm şi mişcare.

În faza ulterioară documentării, realizată prin contribuția cercetătorului Zamfir Dejeu, proiectul a procedat la înregistrarea și arhivarea diferitelor variante ale Jocului Fecioresc, așa cum sunt ele păstrate în diferitele zone ale Transilvaniei. În etapa succesivă, s-a realizat o concentrare a proiectului pe reinterpretarea acestor variante, în abordarea tinerilor de la Ansamblul “Junii Târnavei” din Târnăveni.

S-a realizat apoi platforma online, pe care se regăsesc variantele înregistate tocmai în comunitățile unde Jocul fecioresc mai este prezent, întreg materialul documentar fiind la dispoziția generațiilor viitoare, în mediul virtual.

Promovarea acestui element de patrimoniu, înscris de România pe Lista Reprezentativă a Patrimoniului Cultural Imaterial al Umanităţii UNESCO, are o componentă esențială prin oferirea unui curs online de învățare a acestui dans, ceea ce poate reprezenta un material didactic și de instrucție pentru mediul educațional sau intim al fiecărei persoane.

Prin prezentarea întregii povești istorice care stă în spatele Jocului Fecioresc, creăm o accesibilitate directă atât pentru generații diverse, cât și pentru medii culturale diferite.

Caracterul inovator al proiectului, care răspunde nevoilor culturale locale și creează oportunități majore, constă în faptul că inițiativa culturală este centrată pe învățare, în sensul său prim de mecanism evolutiv ce determină schimbarea de comportament, ca rezultat al cunoașterii.